Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This title is the first in the Basics Advertising series, which follows on from the successful The Fundamentals of Creative Advertising . It highlights the importance of being able to think both verbally and visually by conveying the idea that creative ad concepts, with their combination of words and images, often arise as a result of collaborative efforts between both the conceptual copywriter and designers or art director. Subjects covered include: how to generate ideas, improving and mastering your language skills and how to create effective advertising copy. The book also features a chapter on 'Advertising around the World', which highlights the increasing dominance of English as an international language of commerce and marketing. This title is suitable for first and second year undergraduate students of advertising and marketing courses, all students needing to understand the basic concepts of the discipline before moving into more specific areas of advertising, and practising conceptual copywriters.
Copywriting --- Internet --- Schrijven --- Bedrijfscommunicatie --- Tekstschrijven --- Conversie (informatica)
Choose an application
« L'Auteur » demeure une notion problématique qui émerge lentement dans l'histoire, qui reste indécise, recule, disparaît. Auctor, il est d'abord celui qui augmente, accroît, puis le garant de l'œuvre que le génie humain ajoute à la création. Il est aussi celui qui, par son œuvre, détient l'autorité. Aujourd'hui, la notion d'auteur reste mouvante et polysémique, incontournable et protéiforme, et c'est bien imprudemment qu'on avait annoncé naguère « la mort de l'auteur ». Reste toujours l'œuvre qui, en tant que création de forme originale, définit son auteur. C'est cette problématique de « l'auteur » de textes littéraires qui est soumise ici aux points de vue d'historiens de la littérature, de critiques littéraires, de juristes, d'une bibliothécaire, d'un éditeur et d'un psychanaliste.
Literature --- Authorship --- Congresses --- 82.081 --- -Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Creatief schrijven --- -Creatief schrijven --- 82.081 Creatief schrijven --- -82.081 Creatief schrijven --- Authoring (Authorship) --- Congresses. --- Authorship - Congresses --- écrivain --- psychologie --- auteur --- Écrivains --- Création (esthétique) --- Auteur (esthétique) --- Psychologie --- Congrès --- Aspect psychologique
Choose an application
Leest u even mee ? - Gelieve uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op te sturen. - Door deze bepaling wordt voorkomen dat over het voorstel achteraf nog door een commissie uitspraak moet worden gedaan. - Met het oog op het realiseren van het eerste doel stel ik voor dat de directeur zich ter plaatse begeeft.- Stuurt u uw inschrijvingsformulier voor 18 oktober op ? - Deze bepaling voorkomt dat een commissie zich achteraf nog over het voorstel moet uitspreken. - Om het eerste doel te realiseren, stel ik voor dat de directeur ter plaatse gaat. Duidelijk toch, welke zinnen we het liefst lezen ? Ze bewijzen dat een goede professionele tekst uitnodigend is, snel to the point komt en effectief doel treft. Alleen: een goede professionele tekst zet u niet zomaar op papier. Gelukkig brengt het boek Helder schrijven u een heel eind in de goede richting. Die handige gids is dan ook op het lijf geschreven van iedereen die soms of regelmatig professionele teksten schrijft. Of het nu om administratieve post, handleidingen, commerciële brieven of webteksten gaat. Taal- en communicatiespecialiste Greet De Baets beschrijft het hele schrijfproces vanuit het enige standpunt dat ertoe doet: dat van de ontvanger. Daarbij ontleedt ze alle belangrijke principes: compacte teksten, actieve taal, positieve formuleringen, eenvoudige woorden en correcte spelling. Kortom, in deze uitgave vindt u: - 7 schrijfstappen die leiden tot een logische en goed gestructureerde boodschap. - 40 gouden schrijfregels die bijdragen aan een doeltreffende tekst. - Talrijke tips voor een heldere en aantrekkelijke stijl. - Concrete voorbeelden en checklists om de leerpunten in de praktijk te vertalen. Zowel voor beginnende als voor ervaren tekstschrijvers is Helder schrijven een toegankelijk en onmisbaar werkinstrument. Communicatieverantwoordelijke, assistent, vertegenwoordiger, student, zaakvoerder, helpdeskmedewerker of nog journalist: iedereen vindt in deze leidraad de nodige tips en tricks om klare en duidelijke teksten tevoorschijn te toveren.Bron : http://www.vandenbroele.be
Schrijven. --- Dutch language --- Stilistics --- Mass communications --- Written communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Cohesion (Linguistics) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Commentaire Commentaar --- Lisibilité Leesbaarheid --- 808.1 --- professioneel schrijven --- Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Professioneel schrijven; Nederlands --- Schrijfvaardigheid --- Professioneel schrijven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- PXL-Central Office 2015 --- communicatievaardigheden --- schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Taaladvies --- Schriftelijke communicatie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Geschreven taal --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Tekst
Choose an application
82.081 --- 65.011 --- Government report writing --- #KVHA:Beleidsteksten --- #KVHA:Teksttypologie --- Government paperwork --- Report writing --- Creatief schrijven --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- 82.081 Creatief schrijven --- beleidsteksten --- #A0004A --- Langage administratif Administratief taalgebruik --- Government report writing. --- Beleidsnota's --- Beleidsrapporten --- Beleidsteksten --- Beleidsnota's. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Public administration --- schrijven --- Organization theory --- Mass communications --- Commentaire Commentaar --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Ecriture Schrift --- Information Informatie --- 695 Communicatie
Choose an application
This volume addresses one of the central issues in literary translation: the relationship between the creative freedom of the translator and the multiplicity of constraints to which translation is necessarily subject. The links between an author's translation work and his or her own writing are likewise explored. Through a series of compelling case studies, this volume illustrates the parallel and overlapping discourses within the cognate areas of literary studies, creative writing and translation studies, which together propose a view of translation as (a form of) creative writing, and creative writing itself as being shaped by translation processes. The translations of selected contemporary French, Spanish and German texts offer readers some insights into how the translator's work mirrors and complements that of the creative writer. The combination of theory and practice presented in this volume will appeal not just to specialists in translation studies but also to a wider public.
Translating and interpreting --- Creative writing --- Vertaler als auteur --- Vertalen en creatief schrijven --- Vertaling en origineel --- Translating and interpreting. --- Creative writing. --- Vertaler als auteur. --- Vertalen en creatief schrijven. --- Vertaling en origineel. --- Language Arts & Disciplines / Translating & Interpreting --- Language arts --- Communication arts --- Communication --- Study and teaching --- Literature --- languaget --- translation --- creative writing --- literary studies --- translating literature --- Italy --- Peter Pan --- Self-translation --- Transcreation
Choose an application
Begin een zin nooit met 'En'!Vergeet in een opsomming de puntkomma's niet!Schrijf niet twee keer 'ook' in één alinea!Hebt u dat ook op school geleerd? Dan start uw ontwenningskuur nu.In dit boekje krijgt u schrijftips met positieve woorden. Eerder tips dan verkrampte regels die streng openen met 'nooit', 'niet' of 'geen'. Schrijftips met meer vraagtekens dan uitroeptekens. Met meer groene dan rode balpen.Nieuwe 21e-eeuwse schrijftips ook, gebaseerd op resultaten van A/B-tests, op geregistreerde oogbewegingen van lezers en op hoe mensen online scannen en lezen.De oude schoolregeltjes mogen loslaten, werkt bevrijdend. Of zelfs emanciperend. Schrijven kan heel plezierig zijn.https://www.standaardboekhandel.be/p/101-schrijftips-die-je-moest-missen-op-school-9789401482400
Schrijftips. --- Schrijven --- Schrijfvaardigheid --- Didactiek --- schrijfvaardigheid --- 001.8 --- Science --- Stilistics --- schrijfopdracht --- schriftelijke communicatie --- schrijfstijl --- werkstukken --- Taalvaardigheid --- Taalgebruik --- Schriftelijke communicatie --- Tekst --- Tekstschrijven --- 450.8 --- schrijven --- schrijfvaardigheden --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Lisibilité Leesbaarheid
Choose an application
De Vlaamse communicatieadviseur geeft adviezen voor een vlotte communicatie met 'reuzen' (CEO's van grote bedrijven, ondernemers, politici, enz...) in hun taal, met hun accenten en met de juiste focus. Hij baseert zich daarbij op zijn ervaring als medewerker van een aantal leidersfiguren, waaronder topmanagers en verschillende eerste ministers.
Gesprekstechnieken. --- Leidinggeven. --- beleidsvoering --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- BPB0911 --- 695 Communicatie --- communicatie --- management --- 005.57 --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- Managers : communicatie --- communication --- departement Algemeen 09 --- personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Macht --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Leiderschap --- Communicatietechniek --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Hoe realiseer ik een succesvol webproject? Mijn site kost en levert op Usability Iedereen 'content' ? Schrijven voor internet Communities en interactiviteit Permissie e-mail: interactieve marketing met respect CRM & databasemarketing
schriftelijke communicatie --- websites --- e-mail --- Mass communications --- Electronic mail messages --- Internet --- Web sites --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Digitale communicatie --- informatica --- #PBIB:+115.13.1 --- 528 --- Cultuur : Cultuurcentra --- datacommunicatie(apparatuur), telecommunicatie, internet, computernetwerken --- Communicatie --- E-mail --- Websites --- Schrijven --- Relatiemarketing --- Website
Choose an application
Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.
Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven
Choose an application
Kort en krachtig is bedoeld voor alle schrijvers van museumteksten. Het bevat een theoretische onderbouwing waarom de ene aanpak beter is dan de andere en er wordt uitgelegd hoe om te gaan met bijvoorbeeld leesbaarheid, oogbewegingen, leesafstand, lettertypen en kleurcontrasten. Een uitgebreide literatuurlijst geeft een overzicht van wat er de laatste decennia over het schrijven en lezen van informatieve museumteksten is geschreven en biedt inspiratie voor verdere studie.
wall labels --- Museology --- Art --- Stilistics --- 904 --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- museologie --- museum --- educatie --- Linguistics --- organisatie --- schrijven --- tentoonstellingen --- musea --- educatie. --- museologie. --- museum. --- writing [processes]
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|